Tuesday 24 May 2011

Who am I ?

lama aku berborak dengan 'sifu' tadi.. menceritakan pelbagai pengalaman nye sehingga die menapak ke hari sekarang. macam2 cite.. sume nye tentang 1001 sikap manusia dan pemimpin yang wujud skang.

cerita nya itu membuatkan aku terpikir sejenak.. siapa aku 20 years from now? am i a successfull GM? or maybe dah jadi pengarah negeri atau bahagian? terpikir aku...

ia nya bukan mudah bila kite dah melangkah ke alam pekerjaan.. tambahan pula, bila kita mula menanam cita2 untuk berjaya dalam karier dan menempa nama yang gemilang. aku adalah golongan itu. walaupun hanya seorang penjawat jawatan di salah satu Agensi kerajaan di bawah Kementerian Pertanian dan Asas Tani aku masih menganggap aku sebagai seorang Businessman, Manager Estate swassta, Pengurus syarikat swasta etc. aku ada impian aku di Agensi ini. aku nak berjaya.

persoalannya. 'berjaya' aku itu dimana? setakat dapat gred E44 dah kire berjaya? E54? atau lebih? tidak... aku takkan puas dengan gred. i wanna be someone here. nak jadi seseorang yang disegani dan terpilih. dan aku harap aku mamp[u ke arah itu. dengan cara yang terpuji. kalau tak dipecahkan ruyung, mana kan dapat sagu nya..~~

No comments:

Post a Comment