Tuesday 10 April 2012

aku migrain lagi

assalamualaikum

bace tajuk post ni pon aku dan derita. malah mase tgh menaip ni pale dah sakit. migrain attack lg. hampess.
ape itu migrain??

aku mmg selalu kene menatang nih.. kadang2 smpi berhari2. sakit berdenyut yg amat sgt hingga sumtimes nk tido pon susah.. migrain ni beza ngn sakit pale bese.. sakit nya hanya di sebelah pale je.. pastu die pindah kat sebelah lg.. tu yg jadi tak balance tu. kadang2 mate aku sampai sepet sebelah. siksa nye... tuhan aje tau..

aku start alami bendsa ni mase sem 6 di uitm Arau. around tahun 2008 kot.. mase tu agak kronik.. sebab bile kene atttack aku mesti muntah dan tido drngn lame baru blh lega...

pastu mase menganggur.. lame tak kene.. skng bile keje aku mule kene blh... bagi aku.. migrain ni berpunca klu aku stress dan tension dengan kerja2 ataupon masalh... disamping kepenatan tgk laptop dan terdedah ngn cahaya matahari. gua planters beb.. takkan nak keje bawah bumbumg je...

anyway.. aku cuba elakkan utk makan panadol bnyk.. sebab ianya membahayakan. klu korang pembaca ni ade tips nak kurangkan migrain... komen k>? sharing is caring kan...

No comments:

Post a Comment